AERIAL-kangastunnit

Kangastunnit pohjautuvat AerialYogaan, joka on maailmalla melko uusi laji ja sen ensimmäiset tunnit ovat pidetty New Yorkissa vasta vuonna 2006. Ilmajooga yhdistää perinteisen joogaharjoittelun ilma-akrobatiaan, luoden monipuolisen kuntoharjoittelun koko keholle. Aerial tunneilla käytetään apuvälineenä vyötärön korkeudella olevaa kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn pitkän kangaslenkin avulla voidaan tukea kehon paino, ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti. Kankaan kannattelun ansiosta rentoudut venytyksiin ja saat ääriasentoihin tukea.

Aerial kankaiden avulla voit kiinteyttää ja vahvistaa lihaksia, sekä lisätä venyvyyttä. Aerial tunnit sopivat myös lievien selkävaivojen hoitamiseen – tule ja kokeile!

Lajin suosio on kasvanut Suomessa huimasti. AerialFit tarjoaa ensimmäisenä Lohjalla mahdollisuuden ilmaharjoitteluun.

AerialFit:in kangastunnit on suuniteltu niin että ne soveltuvat kaikentasoisille, halusitpa lisää liikkuvuutta tai voimaa. AerialFlex tunnit sopivat myös raskaana oleville.

Varustautuminen tunnille

Pukeudu tunnille kainalot ja polvitaipeet peittäviin joustaviin vaatteisiin. Voit käyttää tunnilla sukkia tai olla paljain jaloin. Jätäthän korut kotiin kankaiden repeytymisvaaran vuoksi!

 

Aloita Aerial- kangasharjoittelu AerialPilates, AerialFlex tai Yoga- tunnilta. Nämä tunnit sopivat kaikentasoisille liikkujille ja niissä pääset helposti tutustumaan kankaiden maailmaan. Tutustu myös kursseihin. Acrobatian ja Yogan starttikurssit keväästä 2016 alkaen

AerialYoga on joogamainen, rauhallinen, liikkuva kangastunti kehoa huoltaen ja hallintaa kehittäen. Joogamaisista asennoista siirtymisiä venytyksiin ja staattisiin pitoihin. Lisäksi tunti sisältää helppoja inversioliikkeitä. Tunti päättyy rentoutukseen. Nauti, rentoudu, liiku! Tunti soveltuu aloittelijoille.

AerialYoga 2 Liikkuva, huoltava ja haastetta tarjoava tunti hammock kankaalla, joka sopii jo hiukan kankaalla tehneille tai yoganneille. Tunnilla tähdätään pidempiin toistoihin ja liikeratoihin sekä voimallisempiin asenetoihin, jotka toistetaan koko kehoa haastavana sarjana. Tunnilla edetään inversioissa (pää alaspäin) ja kankaalla tehtävissä harjoitteissa.

AerialFlex  on lempeä, mutta tehokas syvävenyttelytunti kangaslenkkiä (hammock) apuna käyttäen. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat lisätä koko kehon notkeutta. Erinomainen tunti kehonhuoltoon! Tunnin aikana venytellään kaikki suuret lihasryhmät läpi erilaisin staattisin ja dynaamisin venytysliikkein. Apuna voidaan käyttää myös joogablokkeja, palloja ja jumppakuminauhoja, tunnin teemasta riippuen.

TANKOTANSSI

Tankotanssi on saapunut Suomeen vuonna 2007. Laji saavutti nopeasti huikean suosion, sillä se kehittää monipuolisesti koko kehon lihaksia ja koordinaatiota. Tässä lajissa yhdistyy voima, tanssi, liikkuvuus ja kova harjoittelu hauskalla tavalla.

Tankotanssitunneilla perusvarusteina toimivat lyhyet shortsit ja urheilutoppi. Lämmittelyä varten on hyvä olla pitkähihainen paita ja housut. Varaathan myös mukaan juomapullon ja pienen pyyhkeen tangon puhdistamista varten.

Tankotekniset tunnit

Pole Start Tutustu tankotanssiin! Tunti on tarkoitettu ensikertalaisille ja vasta-alkajille. Tunnilla tutustutaan tankotanssin perusliikkeisiin, pyörähdyksiin ja turvalliseen tekniikkaan. Ei sisällä inversioliikkeitä (pää ylösalaisin kääntymisiä).

Pole1 soveltuu aloittelijoille. Tunnilla jatketaan tankotanssin perusliikkeiden ja pyörähdyksien opettelua. Pääset myös harjoittelemaan ensimmäisiä inversioliikkeitä. Kun liikkeet tuntuvat helpoilta ja sujuvat, kysy ohjaajaltasi jatkotasosta.

Pole2 Tunnilla harjoitellaan tankotekniikkaa, liikkeiden yhdistämistä sekä kehitetään vartalon liikkuvuutta ja voimaa. Tämän lisäksi käytetään pyörivää spinny-tankoa. Lisäksi liikkeitä ja siirtymisiä liikeestä toiseen kehitetään. Olet käynyt vähintään viidellä Pole 1-tason tunnilla ennen kakkostasoa. Liikevaatimuksina on takanoja ja invertin hallinta sekä sujuvat peruspyörähdykset.

Pole3 Harjoitellaan vaativampia pyörähdyksiä ja inversio-liikkeitä sekä niiden yhdistämistä toisiinsa. Osa tunnista tehdään pyörivällä tangolla.

AERIALACRO

AerialAcro tunti keskittyy hammock eli kangaslenkillä ja trapetsirenkaalla tehtäviin ilma-akrobaattisiin liikkeisiin ja yhdistelmiin.

Katso myös kursseista acron starttikurssit

Acro 1: Alkeistason tunti, jossa harjoitellaan monipuolisesti kehonhallintaa ja voimaa, lattiatason perusharjoitteita kuten päällä ja käsillä seisontaa. Perusliikkeet ja nousut välineillä.

 

Acro 2: Jatkotason acrotunti jossa välineissä edetään muutaman liikkeenyhdistelmiin ja kehoa haastetaan notkeudessa ja voimassa

AERIALRING

Tunti trapetsirenkaalla.