AERIALYOGA ja YINYOGA

Kangastunnit pohjautuvat AerialYogaan, joka on maailmalla melko uusi laji ja sen ensimmäiset tunnit ovat pidetty New Yorkissa vasta vuonna 2006. Ilmajooga yhdistää perinteisen joogaharjoittelun ilma-akrobatiaan, luoden monipuolisen kuntoharjoittelun koko keholle. Aerial tunneilla käytetään apuvälineenä vyötärön korkeudella olevaa kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn pitkän kangaslenkin avulla voidaan tukea kehon paino, ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti. Kankaan kannattelun ansiosta rentoudut venytyksiin ja saat ääriasentoihin tukea.

Aerial kankaiden avulla voit kiinteyttää ja vahvistaa lihaksia, sekä lisätä venyvyyttä. Aerial tunnit sopivat myös lievien selkävaivojen hoitamiseen – tule ja kokeile!

Lajin suosio on kasvanut Suomessa huimasti. StudioFlo tarjoaa ensimmäisenä Lohjalla mahdollisuuden ilmaharjoitteluun.

StudioFlo:n kangastunnit on suuniteltu niin että ne soveltuvat kaikentasoisille, halusitpa lisää liikkuvuutta tai voimaa.

Varustautuminen tunnille

Pukeudu tunnille kainalot ja polvitaipeet peittäviin joustaviin vaatteisiin. Voit käyttää tunnilla sukkia tai olla paljain jaloin. Jätäthän korut kotiin kankaiden repeytymisvaaran vuoksi!

 

AerialYoga on joogamainen, rauhallinen, liikkuva kangastunti kehoa huoltaen ja hallintaa kehittäen. Joogamaisista asennoista siirtymisiä venytyksiin ja staattisiin pitoihin. Lisäksi tunti sisältää helppoja inversioliikkeitä. Tunti päättyy rentoutukseen. Nauti, rentoudu, liiku! Tunti soveltuu aloittelijoille ja on erinomainen tunti kehonhuoltoon! Tunnin aikana venytellään kaikki suuret lihasryhmät läpi erilaisin staattisin ja dynaamisin venytysliikkein. Apuna voidaan käyttää myös joogablokkeja, palloja ja jumppakuminauhoja, tunnin teemasta riippuen.

 

YinYoga on passiivinen ja meditatiivinen joogaharjoitus joka avaa kehon ja mielen tukoksia sekä saa elimistömme toimimaan ja energian kiertämään. Se alentaa stressiä, tuo elinvoimaa ja lisää kehon luontaista liikkuvuutta. Tälle tunnille et tarvitse ennakko-osaamista jogasta. Harjoituksen loppuun aina rentoudutaan